Mască individuală la preț de producător - 3,5 RON(inclusivTVA) - Click AICI
Stimaţi călători şi …necălători, pe pagina  LINIA 515: DORNEŞTI – PUTNA    39 km şi multă pasiune!, apare următorul anunţ, astăzi 4 februarie :
BREAKING! CFR SA închitiază linia Dorneşti-Putna la ,,reducere” prin licitaţie
Vă redăm mai jos textul integral al anunţului care aparţine exclusiv, Paginii LINIA 515: DORNEŞTI – PUTNA    39 km şi multă pasiune!
,,O veste neaşteptată apare din dreptul companiei CFR S.A. (administratorul reţelei de căi ferate a României), care a lansat invitaţia la o licitatie publică organizată la BRM (Bursa Romana de Marfuri) în data de 25.02.2020, prin care doreste să închirieze operatorilor privati de transport călători/marfă mai multe linii neinteroperabile din tară (66 sectii de circulatie). Printre acestea se afla 9 ale regionalei Iasi prima in lista fiind Dornesti – Gura Putnei – Putna, la pret minim licitat de doar 65.500 RON / an fara TVA cu o garantie de participare de 10% si una bursiera de 2.620 RON.
Ce înseamnă de fapt acest lucru?
  • La data de 25.02.2020 daca un OP va fi interesat de a intra pe aceasta linie, se va inscrie la licitatie, iar daca sunt mai multi (slabe sanse), va castiga cel cu pretul mai mare ofertat ( RON chirie / an). Daca se va intampla acest lucru CFR CALATORI se va retrage de pe sectie, iar operatorul privat isi va aduce trenurile si isi va face propriul orar de circulatie. Astfel deja celebrele sageti albastre de Putna vor disparea din peisaj.
Ce termen are această închiriere?
  • Durata contractului de inchiriere este de 4 ani, dar poate fi prelungita, sau linia poate fi abandonata in aceasta perioada, insa in cei 4 ani operatorul privat are garantia ca nu va intra alt operator pe sectia adjudecata de el deci fara concurenta. Contractul trebuie semnat in 90 zile dupa adjudecare, in caz contrar operatorul va pierde linia licitata si banii cheltuiti (vezi 2013 cazul „Fulger”).
De ce „la reducere”?
  • Folosindu-ne propria arhiva de informatii am dedus faptul ca pretul la licitatia din 25.02.2020 este consistent „redus” (vezi mai jos), si poate insemna o invitatie la privatizare. Reducerea pretului devine „ciudata” cand ne gandim ca tot CFR S.A. a investit bani publici (si nu putini) in deschiderea liniei, reparatii cu inlocuiri de componente la instalatiile de semnalizare, buraj, profilat si alte lucrari specifice cailor ferate. Astfel de la noul mers viteza a crescut pe sectorul Radauti – Putna. Totusi, este o linie foarte profitabila pentru CFR CALATORI, deci banii se intorc momentan tot la statul roman, ceea ce este corect.
E prima dată când se închiriază?
  • Nu. A mai fost inchiriata la Ferotrans TFI in 2010 si la Fulger Transport Urban Rapid de Calatori SRL in 2013, cea din urma insa, nu a semnat contractul si a pierdut sectia. Tentativele de inchiriere au inceput de prin 2010, in 2018 s-a renuntat la aceasta metoda, iar acum in 2020  se reincearca inchirierea sectiilor de cale ferata, insa la preturi reduse chiar la jumatate.
Ce preturi au mai fost in trecut?
  • 2012: 68.600 RON 
  • 2013: 32.700 RON !! = Adjudecat de Fulger Transport Urban Rapid de Calatori SRL ( 17.06)
  • 2014: 107.500 RON
  • 2016: 125.000 RON
  • 2017: 125.000 RON
  • 2018: 125.000 RON
  • 2020: 65.500 RON – cel mai mic pret din 2014-prezent
Nota: Toate sectiile scoase la licitatie (66) au preturi reduse, comparativ cu 2018, in incercarea „disperata” de a „scapa” de ele.
Este o licitatie de inchiriere cu termeni si conditii de operare. NU este vanzarea cailor ferate romane la privati. A nu se confunda acest aspect. „
           Sursa : Pagina LINIA 515: DORNEŞTI – PUTNA    39 km şi multă pasiune!

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here